• Strona główna
  • Dla kandydata
  • Dla studenta
  • Dla pracownika
  • Dla szkół
Dla szkół
Lekcje w liceach Konkurs Wiedzy o Antyku Olimpiada j. łacińskiego Wehikuł czasu Konferencje metodyczne dla nauczycieli Akademia Antyczna
 
Instytut Filologii Klasycznej Dla szkół Dla szkół Wehikuł czasu

Wehikuł czasu

„Wehikuł czasu” to projekt współpracy Instytutu Filologii Klasycznej ze szkołami średnimi w Poznaniu i Wielkopolsce, którego celem jest popularyzacja studiów nad kulturą antyczną i umożliwienie uczniom zapoznania się z pracą naukową prowadzoną w Instytucie. Uczniowie ze szkół mieszczących się poza Poznaniem przyjeżdżają na wykłady do Instytutu Filologii Klasycznej. W przypadku szkół poznańskich, to wykładowcy udają się tam z wykładem. Dążymy do tego, żeby wykłady utrzymane były na poziomie naukowym, ale przedstawione w komunikatywny i interesujący dla młodego odbiorcy sposób. Obecnie projektem objęte są następujące szkoły: VI LO w Poznaniu im. I.J. Paderewskiego, III LO w Poznaniu, Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Matki Jadwigi Borzęckiej Zgromadzenia Sióstr Zmartwychwstania Pańskiego w Poznaniu, LO przy Zespole Szkół w Opalenicy im. Stefana kardynała Wyszyńskiego. Koordynatorami projektu są prof. UAM dr hab. Mateusz Stróżyński i dr hab. Magdalena Stuligrosz.

  

KALENDARIUM WYKŁADÓW W ROKU 2013/14

Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Matki Jadwigi Borzęckiej Zgromadzenia Sióstr Zmartwychwstania Pańskiego w Poznaniu 

dr Marlena Puk, Książę poezji augustowskiej i eponim naszego kontynentu (20 listopada 2013)

mgr Cezary Dobak, Europa poza Europą? Imperium rzymskie w średniowieczu (10 kwietnia 2014)

 
 
VI LO im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu
 

mgr Maciej Grelka, Wszyscy mówimy po łacinie (18 marca 2014)


 

 

 

Drukuj stronę Zarządzanie stroną

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań | tel. centrala +48 (61) 829 40 00, NIP: 777-00-06-350, REGON: 000001293

Ten serwis używa plików "cookie" zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.